پزشكي EFT
 
دانشسرا
دو شنبه 26 ارديبهشت 1390برچسب:سلامت روان و بدن, :: 9:22 ::  نويسنده : سروش نیا

پزشكي EFT سلامت روان و بدن

سلامت روان و بدن با روش پزشكي EFT

         به گفته برخي روانشناسان كيفيت زندگي افراد مستقيما ً با سلامتي روحي آنان ارتباط دارد ، بدين جهت افراد به دنبال يافتن روش هاي كارآيي هستند كه بتواند بهترين ، موثرترين و سريع ترين وسيله را براي آسودگي دائم از احساسات ناخوشايند مانند : افسردگي ، احساس گناه ، خشم ، غم ، اختلال رواني ناشي از خاطره تروما فراهم آورند .

         روانشناسان بر اين باورند كه علت اصلي همه احساسات ناخوشايند در سيستم انرژي بدن قرار دارد ، بدن طبيعتي الكترونيك دارد ، كافي است پاي خود را روي فرش بكشيد و سپس هنگام لمس قطعه فلزي تخليه الكترويسته ساكن را از انگشتان خود ببينيد يا از طريق نوار هاي الكترو آنسفالوگرافي و الكتروكارديوگرافي كه فعاليت هاي الكتريكي مغز و قلب را ثبت مي كنند ، اين فرايند را مشاهده نمايند .

         چيني ها پنج هزار سال پيش سيستم جريان انرژي بدن را كشف كردند انرژي كه در بدن جريان دارد و به چشم ديده نمي شود و بدون ابزار پيشرفته قابل مشاهده نيست .اين كشف پايه طب سوزني ، طب فشاري و طيف گسترده اي از روش هاي درمانگر امروزي شد . انرژي كه در بدن جريان دارد و به چشم ديده نمي شود و بدون ابزار پيشرفته قابل مشاهده نيست .

         EFT  روشي است كه بر جريان انرژي بدن به سادگي و با زدن ضربات ملايم به نقاط انتهاي انرژي ، تغييرات شگرفي را در وضع سلامتي روحي و جسمي فرد پديد مي آورد و ناراحتي هاي ناشي از اختلال انرژي را از بين مي برد .

         برخي افراد با خاطرات ناگوار اذيت  شده و سيستم انرژي بدن آنها مختل و متمايل به عدم تعادل مي شود كه با زدن چند ضربه ملايم به طرز مناسب سيستم متعادل شده و آرامش جاي احساسات ناخوشايند را مي گيرد . همه احساسات ريشه مشتركي دارند ،  اختلالات در سيستم انرژي بدن مي توانند به شيوه هاي مشابهي بهبود يابند دستور اساسي به عنوان زير بنا براي تمامي فرايند هاي درمان به كار گرفته مي شود كه شامل اجزاء زير است :

         تصحيح :

قبل از اقدام به برطرف كردن اختلالات سيستم انرژي  ، از درستي قطبيت آن اطمينان يابيد زيرا سيستم انرژي مي تواند به نحوي در معرض تداخل الكتريكي قرار گيرد و از ايجاد تعادل به وسيله ضربه زدن ملايم ممانعت به عمل آورد ، بر طرف كردن تداخل كار تصحيح است ، ممانعت ناشي از تداخل به صورت قطبيت معكوس سيستم انرژي ظاهر مي شود نام رسمي آن وارونگي رواني است ، وارونگي رواني اغلب از افكار منفي و مايوس كننده اي كه ناخودآگاه هستند ، پديد مي آيد و هرگونه تلاش براي درمان را خنثي مي كند ، پس آنرا بايد تصحيح كرد .

                كار تصحيح دو قسمت دارد :

         1 – اين جمله تاكيدي را سه بار بگوييد " با وجود اين كه دچار مشكل ............. ( استرس ‌، ترس ، وحشت از ... ، سر درد ، خشمگين بودن ، گرفتگي عضله گردن ، كابوس ، تمايل به مواد مخدر ، ترس از مار ، افسردگي ، يا خلاصه اي از مشكل مورد نظر را بگوييد ، ... ) هستم ولي عميقا ً و كاملا ً شخصيت خود را قبول مي كنم .

         مهم نيست جمله تاكيدي را قبول داشته باشيد ، فقط لازم است آن را بگوييد ، هر چند بهتر است با صداي بلند و با احساس و مؤكد بگوييد ولي اگر عادي و زير لب و درد دل گونه گفته شود ، اثربخش بوده و كارآيي دارد .

         2 – هم زمان با جملات تاكيدي بايد نقطه دل ريش را ماليده يا اين كه بر روي نقطه ضربه كاراته ضربات ملايمي زده شود .

         نقاط دل ريش در بدن :

         پايين گلو ، فرو رفتگي بالاي جناق سينه حدود هفت سانتي متر به پايين و كمي بيش از هشت سانتي متر به سمت چپ يا راست ، اگر در اين محدوده در دايره اي به قطر پنج سانتي متر با نوك انگشتان خود فشار وارد كنيد نقطه دل ريش را مي يابيد ، چند بار ماليدن اين نقطه هم زمان با گفتن جمله تاكيدي موجب مي شود ماده لنفاوي جمع شده و متراكم در اين قسمت كاملا ً پخش شده و از آن پس احساس دل ريشي نخواهيد داشت .   

         نقطه ضربه كاراته :

         نقطه گوشتي خارج از هر يك از دست ها بين مچ تا انگشت كوچك است ، محلي كه ضربه كاراته را بر روي آجر وارد مي كنيد ، با نوك انگشت اشاره و مياني دست ديگر ، ضربات نسبتا ً محكمي به نقطه ضربه كاراته وارد كنيد .

         " تاثير نقطه دل ريش كمي بيش از نقطه ضربه كاراته است . "    

         شروع كار

         در حالي كه نقطه دل ريش را مي ماليد يا به نقطه ضربه كاراته ضرباتي را مي زنيد ، جملات تاكيدي را سه بار به صورت مواكد تكرار كنيد .

         ضربات را محكم وارد كنيد اما نه آنقدر كه منجر به كبودي يا صدمه گردد .

         بر روي هر نقطه انرژي هفت بار ضربه بزنيد ، اگر نقاط ضربه در دو طرف بدن هستند مهم نيست به كدام طرف ضربه بزنيد .

         نقاط ضربه

         مسير هاي انرژي داراي نقاط انتهايي نزديك سطح بدن هستند ، فقط كافي است كه به يكي از نقاط انتهايي ضربه بزنيد تا اختلالات از بين برود .

         - ابتداي ابرو ، بالاي بيني كمي متمايل به طرفين

         - روي استخوان كناري چشم

         - بر روي استخوان زير چشم ، حدود سه سانتي متر زير حدقه چشم

         - بر روي سطح كوچك بين بيني و لب بالايي

         - در وسط فاصله بين چانه و لب پايين

         - محل اتصال استخوان ترقوه و دنده فوقاني حدود 5/2 سانتي متر به طرفين ، پايين تر از گودي گردن

         - در كنار بدن در مردان ، همتراز با نوك سينه و در زنان ده سانتي متر پايين تر از زير بغل

         -  5/2 سانتي متر زير نوك سينه در مردان ، محل اتصال بخش زيرين سينه در زنان

         - لبه بيروني انگشت شست ، همتراز با انتهاي ناخن

         - كنار انگشت اشاره سمت روبروي شست ، همتراز با انتهاي ناخن

         - كنار انگشت مياني ، سمتي كه به شست نزديكتر است ، همتراز با انتهاي ناخن

         - بخش دروني انگشت كوچك سمتي كه به شست نزديكتر است ، .همتراز با انتهاي ناخن

         - نقطه ضربه كاراته ، قسمت گوشت آلود دست بين مچ تا انتهاي انگشت كوچك

         روش 9 گاموت

         هدف از آن تمركز بيشتر مغز است و انجام فرايند 10 ثانيه اي كه شامل 9 فعاليت از طريق چرخاندن چشم ها و زمزمه كردن و شمارش است كه همزمان ضربات ملايم و پيوسته اي بر روي يكي از نقاط انرژي بدن زده مي شود .

         ابتدا بايد نقطه گاموت را يافت ، اين نقطه بر پشت هر دو دست با فاصله حدود 5/1 سانتي متر از مفاصل ابتداي انگشتان حلقه و كوچك قرار دارد ، سپس بايد ضربات پيوسته ملايمي روي نقطه گاموت زد و 9 كار را انجام داد .

         الف – چشم ها را ببنديد .

         ب – چشم ها را باز كنيد .

         ج – در حالي كه سر ثابت است به طرف پايين و راست نگاه كنيد .

         د – در حالي كه سر ثابت است به طرف پايين و چپ نگاه كنيد .

         ه – چشم ها را در جهت عقربه ساعت بچرخانيد .

         و – چشم ها را در جهت عكس عقربه ساعت بچرخانيد .

         ز – آهنگي را به مدت دو ثانيه زمزمه كنيد . " مثلا ً تولدت مبارك "

         ح – از يك تا پنج را به سرعت بشماريد .

         ط – آن آهنگ را دو ثانيه ديگر زمزمه كنيد .

         پيشنهاد مي شود كارهاي نه گانه به ترتيب خاص خود باشد اما اگر ترتيبش را بر هم بزنيد به شرط اين كه 9 كار را پشت سر هم انجام دهيد و بند هاي ز ، ح ، ط  را پشت سر هم انجام دهيد اشكالي ندارد ، اگر در مقابل آهنگ مقاومتي وجود دارد مي توان آهنگ ديگري را زمزمه كرد .

         مراحل

         مشابه مراحل قبلي است حدود هفت بار بر هر يك از نقاط انرژي ضربه بزنيد و در همان حال عبارت يادآوري تاكيدي را در هر نقطه تكرار كنيد .

         به كاربردن EFT  ساده است كافي است دستور اساسي يك دقيقه اي را به همراه جمله تاكيدي تصحيح و عبارت يادآوري به سوي مشكل خود جهت گيري نماييد ، سپس آنقدر آن را تكرار كنيد تا مشكل از بين برود ، به كمك اين فرايند ساده با پشتكار مي توانيد سيستم خود را مجددا ً سازماندهي كنيد .

         توجه داشته باشيد كه هرگاه چند جنبه در يك مشكل روحي وجود داشته باشند تا وقتي كه با استفاده از دستور اساسي شدت تمامي جنبه ها به صفر نرسيده باشد احساس آسودگي بوجود نخواهد آمد ، اگر مثلا ً همزمان دچار سر درد ، دندان درد و دل درد باشيد تا وقتي كه هر سه مورد از بين نرفته باشند احساس سلامتي نخواهيد كرد .

         بهتر است كه هر گاه مي توانيد فقط بر روي يك موضوع كار كنيد ، زيرا گاهي گردآوري مشكلات خاص مانع پيشرفت EFT  مي شود ، اگر مشكلات را به وقايع خاص تقسيم كنيد در همان ابتداي كار متوجه پيشرفت خود خواهيد شد ، زيرا به اين طريق علت اصلي هدف گيري شده و مؤثرتر خواهد بود .

         نبايد از EFT  در مورد بيماري هاي رواني شديد يا هر چيز ديگري استفاده كنيد ، مگر اين كه به خوبي آموزش ديده و واجد شرايط باشيد .

         نتايج EFT  معمولا ً دائمي هستند ، از لحاظ EFT  شدت مشكل يا طول مدت آن اهميت ندارد ، علت هميشه اختلال در سيستم انرژي است و آسودگي صرف نظر از شدت مشكل ، با استفاده از پشتكار و دستور اساسي به دست مي آيد .

         توجه داشته باشيد EFT  هيچگاه پيشنهاد نمي كند بدون مشورت با پزشك معالج استفاده از دارو را قطع كرد ، اما در كنار دارو با اين روش به طور مداوم و همزمان مي توان مشكل را رفع نمود .

               

 

منبع :

         EFT روشي براي آسودگي روح و جسم ؛ گري كريك مترجم فرهاد فروغمند

گردآورنده : بهروز سروش نيا

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دانشسرا و آدرس soroushnia.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 76
بازدید دیروز : 9
بازدید هفته : 98
بازدید ماه : 138
بازدید کل : 2602
تعداد مطالب : 80
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1